2011. júl. 25.

1. nap: Firenze - Empoli - Livorno - Pisa

Változatos és nehéz napon vagyok túl.. Kezdjük az elején. Taxival mentem végül (a sok csomag miatt) a Keleti pu.-ig, ahol 17:05-kor indult a vonatom (Zágrábon majd Ljubljánán keresztül) Velencébe. Tök jól felcuccoltam a csomagtérbe, az egész batyu bringástul mindennel együtt a fejem fölött pihent :-) Ennyit a kerékpárszállító vagonokról :D Az út nagyon hosszú volt.. több mint 14 óra.. aludni nem nagyon sikerült az amúgy is szűk helyen.  Nagykanizsától szakadt az eső szinte végig.. a radar szerint egy Közép-Eu. nagyságú hidegfront kellős közepén zakatoltunk. Velencében - jegyváltás után - átszálltam a Rómáig közlekedő vonatra.. kb. 2 órát utaztam Firenzéig.

Miután megérkeztem fél 10 körül, kivonszoltam a felszerelésem a parkolóba és elkezdtem összerakni a bicajt, ami ekkor még darabokban volt. Sötét felhők vártak. amúgy Firenzében.. 1-5 mm esőt jósoltak délelőttre.. No ebből màsfél órás felhőszakadás lett... Visszavonulva a pályaudvarra kényelmesen be tudtam fejezni a szerelést. A hátsó csomag az új dolgokkal (paplanhuzat a szállításhoz, nagy pumpa, 4 kilo gyümölcs) bitang nehéz lett, alig bírtam felemelni.. ettől kicsit meg is ijedtem.

Reggeli után nekivágtam a városnak, begurultam a központba, ahol a látványosságok vannak. A régi épületek szinte mindenhol sárgák voltak.. Antik szoborcsoportok, díszes katedrálisok és az Arno folyón átívelő gyönyörű hidak (képen a Ponte Vecchio) kiváló fotótémákat szolgáltattak :-) A zord felhők közben szertefoszlottak, hétágra sütött a nap :-) 2-3 órát töltöttem városnézéssel, közben jót szenvedtem a csomagokkal, elég nehéz ügy volt megtartani a bringát fotózáskor (a súlya vitte mindenfelé... :D ). Úgy döntöttem, hogy ideje lenne 3 körül elindulni, különben nem lesznek meg a kilométerek :D Kitaláltam, hogy jó lenne elérni Livornoban a naplementét. A táv 92 km, a part elérése időben bizonytalan volt..
Így tettem is a kereket rendesen: első órában 30-as átlaggal. A sprintfutamon szembejött egy-két 500 méteres dombocska, melyeket felfaltam a naplemente vezérelte lendülettől. Lenyomtam Empolit, megnéztem a Medici villát is. Élvezettel gurultam a szőlőültetvényekkel fedett dombokon. Közben többször szemerkélt az eső, de nem volt vészes. Fokozatosan lasuló átlagsebesség mellett, az utolsó 20 km iszonyat nehéz volt..  ingerszegény, végig nyíl egyenes úton kellett tekernem, élénk szembeszélben. Végül 22-es átlaggal,  este 8 körül gurultam be Livornoba, és az ipari kikötőben csodáltam meg a naplementét. Livorno igazi gyárváros, ez a kikötőjén is érződött.

Vettem kólát meg vizet, majd nekiugrottam Pisának (20km még) - Livorno eredetileg nem volt betervezve.. Pisa felé sötét volt az út, amit nagyon nem csipáztam :D Este 10 körül értem be a városba és egyből megcsodáltam / lefotóztam a ferdetornyot és a körülötte fekvő régi épületeket. Éjfél körül szállást kerestem a külvárosbn, ahol egy autópályafelhajtó alatt állítottam sátrat. Izgalmas nap volt, itt az ideje kipihenni :-) Holnaptól irány Genova, Saint Tropez még 475km, jó lenne 4 nap múlva elérni odáig, mert az Alpokban nehezebb lesz falni a kilométereket.. 140-eket kellene menni. Meglátjuk, folyt. köv.  :-)