2011. júl. 31.

7-8. nap: Cannes - Marseille - Gap - Briancon

Megint úgy sikerült felállítanom a sátrat, hogy már korán reggel tűző nap perzselte az oldalát :D Kinéztem, hogy mi újság, erre három ló kacsintott vissza a réten, tőlem 50 méterre, és egy ház is előbukkant a közelben. (szóval annyira nem sikerült elrejtőzni :-) Gyors összecuccolás után visszagurultam Cannes-ba, ez 11 km-be került.. beugrottam a pályaudvarra, kitalálni és intézni az út folytatását. Északra a hegyekbe nem volt közvetlen járat, így Marseille felé nézelődtem. Nagyjából össze is raktam a tervet, Briancon lett a végállomás. Nem volt szívem még búcsút venni a tengertől, így vasárnap reggelre vettem jegyet (50 euro). Ezután szétnéztem a városban: egy gyors piac, 1 kiló gyümölcs, csipsz, fagyi, netcafé útvonaltervezéssel és hóközi számlabefizetéssel :D Miután ezeket letudtam, kora délután célba vettem a partot egy kis strandolásért. Újabb 10 km jött, mire találtam olyan helyet, ahol át lehetett öltözni + volt értékmegőrzés is. 3 órán át fürödtem a tengerben, fejeseket ugráltam :D fotózgattam, blogot írtam, ebédeltem, ... hamar elszaladt a délután.. :) Nagyon jó időt fogtam ki, gyakorlatilag kánikula volt egész nap. Ismét visszagurultam Cannes-ba egy kis esti fotózgatás és naplóírás kedvéért. A naplemente gyönyörűen bevilágította a kikötőt, miközben a város lassan esti fényekbe burkolózott, a pálmafák is nyugovóra tértek. Én is így tettem, visszalovagoltam az előző este jól bevált "szállásomra", és készülődtem a reggeli indulásra...

Vasárnap 9-kor startolt a vonatom Marseille-be, majd onnan átszállással Brianconba. Fura bringás fazonokkal kerültem össze az úton. Egy fizikus külsejű srác kb. egy órán át fagatott az agydinamós töltés és a gps működéséről... mintha sosem látott volna gps-t.. megkérdezte, hogy mekkora a térkép méretaránya OMG :D (amennyire belezoomolsz.. a zoom fogalmát sem értette először) A másik öregebb tag 1 hétre levitte a családját (feleség + gyerek) a tengerpartra, ő meg addig otthagyta őket, és elment bringatúrázni. Azt mondta, hogy utálja a tengerpartot meg a strandot, neki a csak a bringázás jelenti a nyaralást.. remélem én nem leszek ilyen :D Amikor éppen nem a bicajosokkal trécseltem, akkor ők ketten üvöltve beszélgettek a nemrég befejeződött Tour de France eseményeiről, úgy, hogy bár nem tudok franciául, de a nagy részét értettem :D Marseille pályaudvarán 11-től egy órát vártam a csatlakozásra.

Egész jó kis vonatot fogtam ki, ráadásul konnektorom is volt, így fel tudtam tölteni a kütyüket. Délután 5-re értem be Brianconba, közben netezgettem, blogot írtam, megterveztem az út hátralévő részét, nem lesz egyszerű :D 320 km vad hegymenet következik Briancon és a svájci Martigny között, hat 2000 méter fölötti hágóval, melyből kettő 2500 méteren túl is kandikál :-) Ennyit még sosem mentem egyszerre, izgalmas lesz.. szerencsére pont ugyanannyi lejtmenet lesz, mint emelkedő. Max. 4 napom van a mókára, ez napi min. 80 km-t jelent, korai keléssel. Feldkirchbe (Vaduztól északra) mindenképp el kell jutnom vasárnap éjfélig.. ekkor indul a vonatom vissza Bp.-re. Meglátjuk, hogy alakul :-) Most jó erőben érzem magam, de a térdemről nem szabad megfeledkezni (már nem fáj, de érzem, hogy nyikorog... drogom még van :P) Már bele is kóstoltam az Alpokba amúgy, érkezés után 1300 méterre kellett feltalicskázni. Most egy óriási mezőn sátorozom egy hegyoldalban, 7 km-re Briancon-tól. Holnap reggel kezdődik a második felvonás, szurkoljatok!! ;)

63 km*
4 óra 41 perc
átlag: 13 km/h
max: 50,5 km/h

*Ebben benne van a tengerparton gurulgatás, városnézés, sprint pályaudvarra és egy falat Alpok is :)